Why History Education?
Verlag | Wochenschau-Verlag |
Auflage | 2023 |
Seiten | 440 |
Format | 14,6 x 3,2 x 21,2 cm |
Gewicht | 559 g |
Artikeltyp | Englisches Buch |
Reihe | Forum Historisches Lernen |
ISBN-10 | 3734415985 |
EAN | 9783734415982 |
Bestell-Nr | 73441598A |
Sinn und Zweck der Geschichte werden immer wieder neu hinterfragt, weil sich Gesellschaften ständig neu verorten. Davon ist der Geschichtsunterricht direkt betroffen: "Warum Geschichtsunterricht?" Autor_innen aus 18 Ländern und vier Kontinenten fragen daher nach der Bedeutung des Geschichtsunterrichts aus unterschiedlichen Perspektiven: mit theoretischen Überlegungen und Modellen, mit Bezügen aus der Unterrichtspraxis und Erkenntnissen aus der Forschung. Die Publikation präsentiert eine ganze Reihe von Gründen, warum Geschichte heute unbedingt unterrichtet werden muss. Sie liest sich als Plädoyer für einen kompetenten Umgang mit Geschichte in heutigen Gesellschaften.
Inhaltsverzeichnis:
CONTENTSMARKUS FURRER, PETER GAUTSCHI, NADINE FINK: Why History Education?Purpose of Teaching HistoryPETER GAUTSCHI, ALEX BUFF: History Education in the Broad PresentAURÉLIE DE MESTRAL, NADINE FINK, LYONEL KAUFMANN: Why do we Teach History?WOLFGANG HASBERG: Why History makes no senseALAIN LAMASSOURE: History TeachingObjectives and PracticesSYLVAIN DOUSSOT: The Teaching of History and Political EducationVÁCLAV SIXTA: Creating a Historical TextbookBARNABÁS VAJDA: Teaching History in SlovakiaJAN LÖFSTRÖM: What Students see as Generally Important and Personally interesting in the History Classroom, and how it matches the History CurriculumANITHA OFORIWAH ADU-BOAHEN, CHARLES ADABO OPPONG: Testing the understanding of historical significance among pre-service teachers in GhanaJOHAN WASSERMANN, ZOLEKA MKHABELA, LEEVINA IYER: The views of South African History teachers on making the subject compulsoryIdentity and ConflictsTERRY HAYDN: The History Teacher's Dilemma.MICHAEL NDOBEGANG MBAPND AH, EUGÈNE DESIRE ELOUNDOU: History Teaching, History Education and the Manipulation of History for Identity Construction in Cameroon.KARL P. BENZIGER: Civil Society and the Resurrection of Strong State Politics, or ... It Can't Happen HereKAREL VAN NIEUWENHUYSE: History Education and Identities in FlandersJORIS VAN DOORSSELAERE: Dealing with a CanonDisciplinarity and InterdisciplinaritySEBASTIAN BARSCH, ANDREAS HÜBNER: Concepts of Time in Science Education and History DidacticsKAAREL HAAV: A Social Theory Framework for the Integration of History and Social StudiesANDREA BRAIT: Teaching History in Subject CombinationsELISABETH ERDMANN: History as an Independent Subject or in a Subject Group in GermanyConcepts and Access to History EducationSUN JOO KANG: School History in the Era of Deauthorization and HorizontalityKATJA GORBAHN: Historical Literacy and German StudiesJOANNA WOJDON: Social Media as a Tool in Research on History EducationTHOMAS METZGER: Transnational National History : Perspectives for History EducationInformation about the authors