Irresistible - The Rise of Addictive Technology and the Business of Keeping Us Hooked
Verlag | Penguin US |
Auflage | 2018 |
Seiten | 368 |
Format | 13,9 x 20,8 x 2 cm |
Gewicht | 314 g |
Artikeltyp | Englisches Buch |
ISBN-10 | 0735222843 |
EAN | 9780735222847 |
Bestell-Nr | 73522284EA |
Etwa die Hälfte der westlichen Bevölkerung ist nach mindestens einer Verhaltensweise süchtig. Wie unter Zwang hängen wir an unseren E-Mails, Instagram-Likes und Facebook-Posts; wir schießen uns mit Fernsehserien ins Koma, können das Online-Shoppen nicht lassen, arbeiten jedes Jahr noch ein paar Stunden länger an unseren Computern; wir starren im Schnitt drei Stunden am Tag auf unsere Smartphones. Ein Grund dafür liegt im suchterzeugenden Design dieser Technologien. Das Zeitalter der Verhaltenssüchte ist noch jung, doch immer deutlicher wird, wie sehr es sich um ein gesellschaftlich relevantes Problem handelt - mit zerstörerischer Wirkung auf unser Wohlergehen und besonders die Gesundheit und das Glück unserer Kinder. Der Psychologe Adam Alter zeigt, warum sich Verhaltenssüchte so wild wuchernd ausbreiten, wie sie aus der menschlichen Psyche Kapital schlagen und was wir tun müssen, damit wir und unsere Kinder es einfacher haben, ihnen zu widerstehen. Denn die gute Nachricht lautet, dass wir den Verhaltenssüchten nicht unumstößlich ausgeliefert sind.
Klappentext:
Irresistible is a fascinating and much needed exploration of one of the most troubling phenomena of modern times. Malcolm Gladwell, author of New York Times bestsellers David and Goliath and Outliers
One of the most mesmerizing and important books I ve read in quite some time. Alter brilliantly illuminates the new obsessions that are controlling our lives and offers the tools we need to rescue our businesses, our families, and our sanity. Adam Grant, New York Times bestselling author of Originals and Give and Take
Welcome to the age of behavioral addiction an age in which half of the American population is addicted to at least one behavior. We obsess over our emails, Instagram likes, and Facebook feeds; we binge on TV episodes and YouTube videos; we work longer hours each year; and we spend an average of three hours each day using our smartphones. Half of us would rather suffer a broken bone than a broken phone, and Millennial kids spend so much time in front ofscreens that they struggle to interact with real, live humans.
In this revolutionary book, Adam Alter, a professor of psychology and marketing at NYU, tracks the rise of behavioral addiction, and explains why so many of today\'s products are irresistible. Though these miraculous products melt the miles that separate people across the globe, their extraordinary and sometimes damaging magnetism is no accident. The companies that design these products tweak them over time until they become almost impossible to resist.
By reverse engineering behavioral addiction, Alter explains how we can harness addictive products for the good to improve how we communicate with each other, spend and save our money, and set boundaries between work and play and how we can mitigate their most damaging effects on our well-being, and the health and happiness of our children.
Adam Alter\'s previous book, Drunk Tank Pink: And Other Unexpected Forces that Shape How We Think, Feel, and Behave is available in paperback from Penguin.