Christian Gmeiner - Dazwischen | In between - malerei | paintings · grafik | graphic · skulpturen | sculptures · installationen | installations
Verlag | Bibliothek der Provinz |
Auflage | 2024 |
Seiten | 64 |
Format | 21,0 x 0,5 x 22,2 cm |
Klappenbroschur | |
Gewicht | 200 g |
Reihe | artedition | Verlag Bibliothek der Provinz |
ISBN-10 | 3991262770 |
ISBN-13 | 9783991262770 |
Bestell-Nr | 99126277A |
"In between" is the title of Christian Gmeiner's artistic contribution to the Austrian pavilion at the first edition of maltabiennale.art 2024. The basic theme of his work presentation is man in his condition humaine. In a variety of ways, he reflects on geographical, historical, mythological, societal and current existential challenges.
The title "In between" signals the moment of the transitory in terms of geography, time and society; Malta is seen as the intersection of these tangents. Despite the idiosyncratic nature of the spaces, the artist succeeds emphatically convincingly in interweaving, unfolding and making tangible a wide variety of narratives with his minimalist installations in a symbolizing form. [...]
(Carl Aigner, Curator)
Die erste Ausgabe von maltabiennnale.art 2024 zielt darauf ab, das Mittelmeer aus einer insularen Perspektive zu betrachten; Vom Meer umgeben zu sein, verändert den Blickwinkel und die Reaktion drastisc h. Durch das insulare Denken wird deutlich, dass der Mittelmeerraum zwei Ufer hat - er ist sowohl Südeuropa als auch Nordafrika, ein Zusammentreffen von Orient und Okzident, ein Zusammenfluss von Ost und West. Weit davon entfernt, etwas Reines zu sein, ist die Insel immer ein Prinzip der Komposition und Erfindung. Eine Insel ist der ideale Ort, um Beziehungen zu knüpfen: Man geht weg, man kommt an. Es lädt dazu ein, das umliegende Meer zu durchqueren, andere Länder zu berühren.
(Sofia Baldi Pighi, Artistic Director & Head Curator, Textauszug aus "Insulaphilie")
The first edition of maltabiennnale.art 2024 aims to examine the Mediterranean from an insular perspective; being surrounded by sea drastically alters one's vantage point and response. Through insular thinking, it becomes evident that the Mediterranean basin has two shores-it is both Southern Europe and Northern Africa, a meeting of Orient and Occident, a confluence of East and West. Far from being so mething pure, the island is always a principle of composition and invention. An island is the ideal location for the forging of relationships: one departs, one arrives. It beckons one to traverse the surrounding sea, to touch other lands.
(Sofia Baldi Pighi, Artistic Director & Head Curator, Text excerpt from "Insulaphilia")
[Die Publikation erscheint anlässlich der ersten Ausgabe der maltabiennale.art 2024, Österreichischer Pavillon |
The catalog is published for the first edition of maltabiennale.art 2024, Austrian Pavilion /
Fort St. Elmo, Piazza D'Armi, Valletta, 11. März 2024 - 31. Mai 2024.]