Cinthia Marcelle - Im Zweifelsfall | By Means of Doubt
Verlag | Kerber Verlag |
Auflage | 2023 |
Seiten | 280 |
Format | 18,0 x 2,8 x 25,8 cm |
Gewicht | 900 g |
ISBN-10 | 3735609090 |
ISBN-13 | 9783735609090 |
Bestell-Nr | 73560909A |
Sie hat ein vielschichtiges und grenzüberschreitendes Werk entwickelt, in dem Gesten, Motive und Materialien in immer wieder radikal anderen Maßstäben und Erscheinungsformen zum Einsatz kommen. Ihr Werk ist eine konsequente Weiterentwicklung des gesellschaftskritischen Kunstschaffens in Brasilien im 20. Jahrhundert, in dem sich Materialexperimente mit konzeptioneller Strenge und einer einzigartig kollaborativen Praxis verband.Die Bedeutung Marcelles Oeuvre wurde international bereits durch zahlreiche projektbezogene Einzelausstellungen, Beteiligungen an Gruppenausstellungen renommierter Museen sowie namhaften Biennalen gewürdigt - 2017 bespielte sie zudem den brasilianischen Pavillon auf der 57. Biennale von Venedig - doch erst jetzt wird es erstmals in großangelegten Überblicksausstellungen präsentiert: Im Museu de Arte de São Paulo (MASP) (2022) und Museum Marta Herford (2023).
Since the end of the 1990s, through her videos, sculptures, photographs, art installations, and performances, internationally acclaimed Brazilian artist Cinthia Marcelle (_1974) has been critically examining the established and hierarchical social structures upon which our daily lives are built. Marcelle uses collective action as the medium through which to break down rigid mechanisms and organisational forms and to renegotiate new ones. In the course of her career, she has developed a multifaceted and interdisciplinary oeuvre in which gestures, themes and materials are repeatedly applied using radically different methods and manifestations. Her work is a determined further development of the socio-critical art of Brazil in the twentieth century, which combined material experimentation with conceptual rigour and a unique collaborative approachThe importance of Marcelle's oeuvre has already been recognised in countless project-specific solo exhibitions, as well as her involvement i n group exhibitions by renowned museums and at a number of noteworthy Biennales - in 2017, for example, she performed in the Pavilion of Brazil at the 57th Venice Biennale. However, the exhibition at the Museu de Arte de São Paulo (MASP) (2022) and then at the Museum Marta Herford (2023) will be the first large-scale overview of her work.