x
Entrepreneurial Marketing

Entrepreneurial Marketing - Beyond Professionalism to Creativity, Leadership, and Sustainability

Gebundene Ausgabe, Sprache: Englisch
28,50 €
inkl. MwSt. zzgl. Versandkosten
Nur noch 1x vorrätig


Produktdetails  
Verlag Wiley & Sons
Auflage 2023
Seiten 288
Format 15,3 x 2,1 x 23,7 cm
Gewicht 568 g
Artikeltyp Englisches Buch
EAN 9781119835202
Bestell-Nr 11983520UA

Produktbeschreibung  

An eye-opening discussion of the future of marketing, from four of the leading minds in the field

In Entrepreneurial Marketing: Beyond Professional Marketing, a renowned team of marketing leaders, including the "Father of Modern Marketing," Professor Philip Kotler, delivers a groundbreaking and incisive redefinition of entrepreneurial marketing. In the book, some of the marketing sector's brightest minds explore the increasingly essential initiative to build new capabilities beyond the mainstream marketing approach that also consider the effect of digital connectivity on consumers and companies everywhere. This book also discusses what marketers need to do to break the stagnation of normative marketing approaches that are often no longer effective in dealing with dynamic business environments.

The authors introduce a fresh entrepreneurial marketing approach, converging dichotomies into a coherent form. The book also includes:
_ A post-entrepreneurial-marketing v iew of the commercial landscape which puts the operational aspect at the center of the action, converging marketing and finance, and adopting technology for humanity
_ Discussions of the strategies and techniques that will drive the actions of the marketing departments to create value with values that will lead the company to success through the year 2030
_ Explorations of the paradox between the development of core competencies and collaboration with various parties, including competitors

The latest publication from some of the foremost minds in marketing--and in business, generally--Entrepreneurial Marketing: Beyond Professional Marketing is a must-read combination of unique insight, concrete advice, and implementable strategies that introduce a new mindset for every professional marketer, entrepreneur, and business leaders worldwide.

Inhaltsverzeichnis:

Foreword xi

Prologue: Marketing in the Post-Normal Era xiii

Acknowledgments xv

1 The Omnihouse Model: A Holistic Perspective of Entrepreneurial Marketing 1

2 From Professional to Entrepreneurial Marketing: The Core Elements of the Omnihouse Model 7

3 Rethinking Competition: Collaborating for Sustainability 17

4 Navigating Customers: Progressive Approach for Stronger Market Position 33

5 Unifying Capabilities: Converging Mindsets Within an Organization 47

6 Integrating Functions: Converging Departments Within an Organization 55

7 Converging Creativity and Productivity: From Idea Generation to Capital Optimization 67

8 Creativity and the Balance Sheet: Securing Funding for Imaginative Capabilities 79

9 Converging Innovation and Improvement: Solution-Centric Approach for Higher Profit Margin 93

10 Converging Leadership and Management: Maintaining Values and Increasing Market Value 109
11 Finding and Seizing Opportunities: From Business Outlook to Marketing Architecture 123

12 Building Omni Capabilities: From Preparation to Execution 141

13 Securing Future Trajectory: From Balance Sheet to Market Value 161

14 Uniting Marketing and Finance: From Separation to Integration 181

15 Technology for Humanity: High Tech, Higher Touch 199

16 Technology and Stakeholders: Leveraging Tools to Increase Value 211

17 The Post-Operational Excellence: Balancing Rigidity and Flexibility 225

Epilogue: Visioning the Next Curve 241

Appendix: Punokawan and Pandava: The Indonesian Mythic Symbols of CI-EL and PI-PM in the Omnihouse Model 249

About the Authors 253

Index 255

Mehr Angebote zum Thema  

Verpasse keine Highlights & Aktionen. Jetzt zum Newsletter anmelden.

Wenn Sie unseren Newsletter abonnieren, willigen Sie damit ein, dass Ihre E-Mail Adresse gespeichert und gemäß Art. 6 Abs. 1 a) DSGVO verarbeitet wird. Einzelheiten zur Speicherung und Nutzung Ihrer Daten finden Sie unter Datenschutz und Datensicherheit. Zur Optimierung unseres Angebots werten wir in anonymisierter Form aus, wie viele Links in unserem Newsletter angeklickt werden. Diese Auswertung lässt keinen Rückschluss auf Ihre Person oder sonstige Ihrer Daten zu und wird nicht mit anderen personenbezogenen Daten oder Bestelldaten verbunden. Die Auswertung der Klickzahlen erfolgt allein zu statistischen Zwecken.
Eine Abmeldung ist jederzeit über einen Link am Ende jeden Newsletters möglich.
1 Mängelexemplare sind Bücher mit leichten Beschädigungen wie angestoßenen Ecken, Kratzer auf dem Umschlag, Beschädigungen/Dellen am Buchschnitt oder ähnlichem. Diese Bücher sind durch einen Stempel "Mängelexemplar" als solche gekennzeichnet. Die frühere Buchpreisbindung ist dadurch aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den gebundenen Preis eines mangelfreien Exemplars.

2 Mängelexemplare sind Bücher mit leichten Beschädigungen wie angestoßenen Ecken, Kratzer auf dem Umschlag, Beschädigungen/Dellen am Buchschnitt oder ähnlichem. Diese Bücher sind durch einen Stempel "Mängelexemplar" als solche gekennzeichnet. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den ehemaligen gebundenen Preis eines mangelfreien Exemplars.

3 Die Preisbindung dieses Artikels wurde aufgehoben. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen gebundenen Ladenpreis.

4 Der Preisvergleich bezieht sich auf die unverbindliche Preisempfehlung, wie diese vom Hersteller oder von einem Lieferanten zur Verfügung gestellt wird.

5 Diese Artikel haben leichte Beschädigungen wie angestoßenen Ecken, Kratzer oder ähnliches und können teilweise mit einem Stempel "Mängelexemplar" als solche gekennzeichnet sein. Der Preisvergleich bezieht sich auf die unverbindliche Preisempfehlung, wie diese vom Hersteller oder von einem Lieferanten zur Verfügung gestellt wird.

6 Der Preisvergleich bezieht sich auf die Summe der Einzelpreise der Artikel im Paket. Bei den zum Kauf angebotenen Artikeln handelt es sich um Mängelexemplare oder die Preisbindung dieser Artikel wurde aufgehoben oder der Preis wurde vom Verlag gesenkt oder um eine ehemalige unverbindliche Preisempfehlung des Herstellers. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen Preis. Der jeweils zutreffende Grund wird Ihnen auf der Artikelseite dargestellt.

7 Der gebundene Preis des Buches wurde vom Verlag gesenkt. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den vorherigen gebundenen Preis.

8 Sonderausgabe in anderer Ausstattung, inhaltlich identisch. Angaben zu Preissenkungen beziehen sich auf den Vergleich Originalausgabe zu Sonderausgabe.

9 Der Preisvergleich bezieht sich auf den Originalpreis eines neuen Exemplares.

Alle Preisangaben inkl. gesetzlicher MwSt. und ggf. zzgl. Versandkosten.