The Boy in the Striped Pyjamas, Film Tie-In - Winner of the Irish Book Award. Shortlisted for the Carnegie Medal, the Ottokar's Book Prize and the Premio Paolo Ungari
Verlag | Random House UK |
Auflage | 2008 |
Seiten | 256 |
Format | 13,5 x 20,0 x 1,5 cm |
B-Format | |
Gewicht | 202 g |
Artikeltyp | Englisches Buch |
ISBN-10 | 1862305277 |
EAN | 9781862305274 |
Bestell-Nr | 86230527UA |
Der neunjährige Bruno weiß nichts von der Endlösung oder dem Holocaust. Er ist unberührt von den entsetzlichen Grausamkeiten, die sein Land dem europäischen Volk zufügt. Er weiß nur, dass man ihn von seinem gemütlichen Zuhause in Berlin in ein Haus verpflanzt hat, das in einer öden Gegend liegt, in der er nichts unternehmen kann und keiner mit ihm spielt. Bis er Schmuel kennenlernt, einen Jungen, der ein seltsam ähnliches Dasein auf der anderen Seite des angrenzenden Drahtzauns fristet und der, wie alle Menschen dort, einen gestreiften Pyjama trägt. Durch die Freundschaft mit Schmuel werden Bruno, dem unschuldigen Jungen, mit der Zeit die Augen geöffnet. Und während er erforscht, wovon er unwissentlich ein Teil ist, gerät er unvermeidlich in die Fänge des schrecklichen Geschehens.
A tie-in edition of this best-selling book, to coincide with the release of the blockbuster film.
Lines may divide us, but hope will unite us . . .
Nine-year-old Bruno knows nothing of the Final Solution and the Holocaust. He is oblivious to the appalling cruelties being inflicted on the people of Europe by his country. All he knows is that he has been moved from a comfortable home in Berlin to a house in a desolate area where there is nothing to do and no one to play with. Until he meets Shmuel, a boy who lives a strange parallel existence on the other side of the adjoining wire fence and who, like the other people there, wears a uniform of striped pyjamas.
Bruno's friendship with Shmuel will take him from innocence to revelation. And in exploring what he is unwittingly a part of, he will inevitably become subsumed by the terrible process.
Rezension:
An account of a dreadful episode, short on actual horror but packed with overtones that remain in the imagination. Plainly and sometimes archly written, it stays just ahead of its readers before delivering its killer punch in the final pages Nick Tucker Independent